Ekonomista, inwestor, menadżer. Prezes i założyciel Sport Management Polska (zał. 2002r.).
Ekspert z zakresu marketingu i konsultingu sportowego oraz prekursor i pionier rozwoju tego rynku w Polsce. Były dyrektor generalny Legii Warszawa i wiceprezes Polonii Warszawa.
W swojej karierze zrealizował ponad 250 projektów marketingu sportowego. Zasłynął m.in. realizacją projektu T-Mobile Ekstraklasa dla T-Mobile (2011-2014), przygotowaniem strategii i wypromowaniem polskiego pływania w latach 2005-2008, wielkimi transakcjami futbolowymi (ITI - Legia Warszawa [2003], Allianz - Górnik Zabrze [2007]) czy rozwojem słynnego cyklu biegów przeszkodowych Runmageddon w latach 2016-2018.
Realizował także szereg projektów doradczych i wykonawczych. Współpracował m.in. z Allianz, Bioton, T-Mobile, FoodCare, McDonald’s, JSW, Tag Heuer, Energa, Reebok, Haier, BASF, Tatry Mountain Resorts, Campus, Foods by Ann, Michelin, Coca Cola, Tauron, CH Manufaktura, Salomon, Renault i wielu innych.
Jako wyłączny przedstawiciel reprezentował narodowe reprezentacje Polski w pływaniu, lekkiej atletyce, kajakarstwie czy taekwondo ITF. Jest także współtwórcą Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich.
Posiada także szereg doświadczeń w działaniach dla władz samorządowych. Realizował projekty m.in. dla Warszawy, Gdańska czy Białegostoku. Współpracował także ze Szczyrkiem, Toruniem, Ostródą czy Ełkiem.
Przed założeniem SMP, Grzegorz Kita pracował w latach 2003-2004 jako Dyrektor Generalny klubu piłkarskiego Legia Warszawa a później Wiceprezes klubu piłkarskiego Polonia Warszawa.
W latach 2000-2002 był głównym strategiem koncernu przemysłowo-budowlanego Mostostal-Export S.A. (30 spółek zależnych i skonsolidowane przychody roczne 1,3 mld zł.) W ramach swoich obowiązków odpowiadał za politykę strategiczną koncernu, nadzór korporacyjny nad spółkami zależnymi oraz relacje inwestorskie. W latach 1993-1999 był zawodowym inwestorem giełdowym.
Wróć do strony głównej.