Anna Lutek jest
doświadczonym menadżerem z obszaru public relations i komunikacji. Od 2020 r. związana z Grupą Enea, wiceliderem polskiego rynku elektroenergetycznego w zakresie produkcji energii elektrycznej, gdzie pełni funkcję Dyrektora Departamentu Public Relations i Komunikacji w Enei S.A. Nadzoruje oraz kreuje działania Grupy Enea w obszarach: PR, komunikacji, sponsoringu, społecznej odpowiedzialności biznesu, relacji z otoczeniem, a także relacji inwestorskich oraz zarządzania marką. Zawodowo zainteresowana zagadnieniami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju oraz transformacji klimatycznej.
Od czterech lat związana z branżą paliwowo-energetyczną. Była doradcą zarządu ds. CSR czeskiej spółki Unipetrol (Grupa Orlen). Kierowała również obszarem komunikacji korporacyjnej w Grupie Lotos. Pełniła funkcję rzecznika prasowego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz kierowała pracami Centrum Informacyjnego ministerstwa. Doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w Polskim Radiu S.A., Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Warszawie, gdzie zrealizowała dwie specjalizacje: biznes i psychologia kliniczna oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła również studia podyplomowe na Wydziale Nauk Ekonomicznych SGGW.